BB4 Communication, Göteborg, 2020.06.03
BB4 Communication utökar sin verksamhet inom kurser och seminarier med Yellowwood Story. Då vi har sett en ökad efterfrågan från kunder och samarbetspartners på redaktionellt material, samt önskemål om kurser i content writing och business storytelling för företagare och marknadsförare, väljer vi nu att arbeta mer aktivt med detta. Yellowwood Story är ett samarbete mellan journalist Ulrika Nandra och Boel Haglund (BB4 Communication), där syftet är att stärka kunskapen om storytelling och content marketing för företagare och marknadsförare. Storytelling är grunden i all kommunikation, även i kommunikationen till prospekts och kunder, men tekniken skiljer sig från det traditionella sättet att arbeta med copy writing och marknadskommunikation varför mer kunskap inom området behövs.
Ulrika Nandra är författare och journalist med 20 års erfarenhet från press, radio och TV på Sveriges största mediehus. Hon har även varit frilansjournalist i Bombay, New York, samt i Kapstaden.
Boel Haglund, BB4 Communication, har 25 års erfarenhet från internationell affärsutveckling, digital marknadsföring och inbound marketing. Hon arbetar även med copy writing och content marketing där storytelling är en del av metodiken.
Kombinationen journalistik och affärsutveckling är styrkan i Yellowwood Storys verksamhet. Där delar de med sig av sina erfarenhet från respektive värld och kombinerar detta i det nya sättet att kommunicera och skapa engagemang med hjälp av stories/berättelser.
BB4 Communication har samarbetat med Ulrika i ett antal år i olika uppdrag. Vi tar nu ett steg vidare och gör samarbetet mer officiellt, då vi slår ihop våra kompetenser inom affärsutveckling och Inbound Marketing med journalistik under namnet Yellowwood Story, säger Boel Haglund.
– ”Redaktionellt material som bygger på storytelling är den nya formen av marknadskommunikation. Vilka gör inte detta bättre än en erfaren journalist och författare i kombination med en modern affärsutvecklare och marknadskommunikatör ”, fortsätter Boel.
Samarbetet går under namn Yellowwood Story.
Första projekt äger rum redan i nästa vecka då vi lanserar vår webinarserie: ”Så kommer du igång med storytelling i din marknadsstrategi”, med start den 11 juni.
BB4 Communication hjälper företag och verksamheter med affärsutveckling, samt att utveckla sin digitala marknadsföring och kommunikation utifrån ett Inbound Marketing perspektiv. Content och storytelling är motorn i verksamheternas fortsatta tillväxt.
För mer information kontakta Boel Haglund, BB4 Communication.
Vill du få fler nyheter från BB4 Communication, anmäl dig till vårt nyhetsbrev och BB4s Marknadsföringsblogg.