Finns du online?
En effektiv kanal som du bör använda dig av i din marknadsmix är online annonsering. Google Ads och Google Analytics är de mest kända. Men även Facebook, LinkedIn- och YouTube är bra ställen att annonsera på men här koncentrerar vi oss på Google som sökmotor.
Har du inte med Goolge Ads i din marknadsmix och har sökoptimerat (SEO) din websida, samt ditt content är det något du bör överväga att koncentrera dig på. Speciellt idag då kunderna är nåbara och söker information mer eller mindre dygnet runt via sina mobiltelefoner och ständigt är ute på internet. Kommer du som företag eller produkt/tjänst inte upp när någon söker efter information som är relaterad till dig som företag så finns du inte.
Behöver du hjälp att komma igång med din online-annonsering via Google, Facebook eller LinkedIn, samt med sökordsoptimering (SEO)?
BB4 Communication vill hjälpa dig att komma igång med:
- Att lägga upp kampanjer via de digitala medierna, Google Ads, Bing, Yahoo, Facebook, Instagram, LinkedIn och YouTube som är anpassade efter din målgrupp och marknadsplan.
- Sökoptimera innehållet på din hemsida och ditt content.
- Du kan även anlita oss kontinuerligt att sköta om dina Google Ads och övriga online konton för sökordsoptimering och annonsering, samt uppföljning, ROI, KBI.
- Att låta dina digitala videos bli sökbara på Google Ads, YouTube.
Vad är Google Ads?
Med Google Ads (före detta Google Adwords) online annonsring kan du kostnadseffektivt nå nya kunder och marknader. Du låter kunden hitta dig när de söker efter ord och fraser eller besöker webbplatser som har anknytning till din verksamhet.
Sökord är ord och fraser som gör att din annons visas när en potentiell kund söker efter produkter och tjänster. När någon söker med hjälp av dessa ord, tex. på Google, visas din annons, om du har optimerat sökorden och utformat annonsen på ett bra sätt.
Med en kostnad per klick (CPC-budgivning) debiteras du först när någon klickar på din annons. Klickar ingen, betalar du inget!
Du väljer var din annons skall visas samt du bestämmer vilken budget du skall använda för denna kanal. Du mäter enkelt effekten av din annons och investering, ROI. När kampanjen är över, eller om du vill ändra i din annons eller ändra målgrupp kan du när som helst stoppa annonsen eller göra ändringar.
På BB4 communication har vi arbetat med sökordsoptimering och pay-per-click (PPC) i många år. Det smartaste är att lägga upp en mix av Google Ads, Facebook Ads och på YouTube Ads, det vill säga din annons visas på alla tre ställen och använda Remarketing.
Vi berättar gärna mer över en kopp kaffe eller över ett onlinemöte.
Kontakta oss på: info@bb4communication.se, eller via formuläret nedan.
Vi ser fram emot att höra av dig!